PRP Tedavisi (Platelet Rich Plasma)

PRP Tedavisi (Platelet Rich Plasma)

Kan alyuvar, akyuvar, plazma ve trombositten (platelet) meydana gelir. PRP (Platelet Rich Plasma) trombositten zengin plazma anlamına gelir.

PRP doğal yoldan kas-iskelet sistemi yaralanma ve hastalıklarının iyileşmesini hızlandıran bir tedavi şeklidir. Aktive edildikleri zaman trombositlerin aynı zamanda büyüme faktörleri denilen iyileştirici proteinleri salgıladıklarını 30 yılı aşkın bir süredir biliyoruz.
Büyüme faktörleri dokuları iyileştirir ve yenilerler. Ayrıca o bölgede bulunan sessiz kök hücrelerini aktive ederler. Buradan hareketle, kanımızda bulanan trombositlerin sayısını artırarak doku iyileşmesini dramatik olarak hızlandırabiliriz.

PRP’nin felsefesi, vücudumuzda bulunan doğal iyileştirme yeteneği ile ileri teknolojiyi birleştirmektir.

PRP Nasıl Elde Edilir ve Nasıl Uygulanır?

Damardan alınan kan çeşitli işlemlerden geçirilerek trombositler bir araya toplanır.

PRP’nin en etkili olduğu başlıca hastalıklar nelerdir?
•    Diz, omuz, kalça, osteoartriti (kireçlemesi,         kıkırdak yıpranması).
•    Omuz ağrıları: Omuz çevresindeki tendonların     yıpranması, sıkışması.
•    Topuk dikeni
•    Ön çapraz bağ yaralanmaları
•    Dirsek ağrısı: Tenisçi ve golfçu dirseği
•    Ayak bileği burkulmaları
•    Tendinitler
•    Bağ zorlanmaları
•    Meniskus yırtığı ve yıpranması
PRP’nin yan etkisi var mıdır?
PRP’nin yan etkisi yok denilebilir. PRP’de hastanın kendi kanı kullanıldığı için, enfeksiyon riski yoktur ve alerjik reaksiyon ihtimali ise çok düşüktür.