Nöral Terapi

Nöral Terapi

Nöralterapi otonom sinir sisteminden kaynaklanan hastalıkların tanı ve tedavisinde uygulanan tıbbi bir yöntemdir. Klasik tedavi yöntemleriyle tedavi edemediğimiz pek çok rahatsızlığın altında otonomik sinir sisteminin fonksiyon bozuklukları yatmaktadır.
Bozucu alan denilen lokal bozukluklar, elektrofizyolojik düzensizlik ve anormal nörolojik sinyaller ile otonom sinir sistemini reaksiyona sokarlar.Bozucu alanlar fiziksel ve ruhsal travma sonrası ortaya çıkabilirler.
Nöral terapi hangi hastalıkların tedavisinde kullanılır?
    •    Boyun sırt ve bel ağrıları
    •    Boyun ve bel fıtıkları
    •    Diz, kalça, omuz ağrıları
    •    Ankilozan spondilit, fibromyalji
    •    Romatizmal hastalıklar
    •    Bacaklardaki dolaşım bozukluğu
    •    Fascial paralizi (yüz felci), Trigeminal nevraji

Nöral terapi nasıl tedavi eder ?
Seyreltilmiş ( % 0.4 – 0.5 ) prokain veya lidokain (lokal anestezik) kullanılır. Ağrılı bölgeler, omurga zinciri ve hastalığı ortaya çıkaran bozucu alanlara uygulama yapılır.
Bu tedavinin amacı bozucu alanların hücresel düzeyde sebep olduğu düzensizliği normal bir şekilde çalışmak üzere yeniden düzenlemektir. Verilen anestetik madde (Prokain veya lidokain) ile hücrenin elektriksel potansiyeli yeniden düzenlenir, dokuların bozulmuş olan fonksiyonları normalleştirilir.
Nöralterapi kaç seans uygulanmalıdır?
Nöralterapi uyarı-uyum tedavisidir. Haftada 2 veya 3 seans uygulanır.
Tedavi seansları her hastada farklıdır. Bunun sebebide geçirilen hastalığın şiddeti, vücutta bulunan bozucu alanların sayıca fazla olması ve hastaların iyileşme kabiliyetlerinin farklı olmasındandır.
Bu nedenle Nöralterapi 1. ila 5. seans arasında etki göstermeye başlar, bu tedavi etkisinin az veya çok olması, bize toplam tedavi seans sayısı hakkında fikir verir.