Diş Sağlığı

Pendik Diş Sağlığı Merkezi

Ağız ve Diş Sağlığı Bölümü'nde tanı ve tedavisi yapılan hastalıklar:

- İmplant Uygulaması
- Laminate (Yaprak Porselen) Uygulamaları
- Diş beyazlatma
- Ortodontik tedavi
- Dişeti hastalıkları ve tedavisi
- Estetik porselen kaplamalar
- Dolgu ve kanal tedavisi
- Diş taşı temizliği
- Çocuk Diş tedavileri

Dental implant nedir?

İmplant, çeşitli nedenlerle kaybedilen dişlerin yerine çene kemiğine yerleştirilen yapay titanyum diş kökleridir. implantlar geleneksel kaplama ve protezlere göre daha iyi konuşma ve çiğneme fonksiyonu sağlarken, yüzünüzde doğal bir görünümü de beraberinde getirir. implant, rahat ve güvenilir bir uygulamadır. Operasyon lokal anestezi ile hiçbir ağrı ve rahatsızlık duyulmadan yapılabilir. Gerekli durumlarda genel anestezi de uygulanabilir. implant Avantajları Tedavi sonrası yapılan yapılan protezler doğal dişe en yakın yapıyı oluştururlar. implant üstü protezler, geleneksel protezlere oranla daha iyi çiğneme ve konuşma fonksiyonu sağlamaktadırlar. implant üstü protezler, diğer protezlere oranla çok daha estetik görünüme sahiptir. implant sayesinde diş eksikliği yandaki sağlam dişlere dokunulmadan giderilebilmektedir. implantlar ile desteklenmiş total protez kullanan kişilerde, protez tutuculuğunun artmasını sağlar.

ORTODONTİ

Diş sağlığı çocuktan yetişkine kadar son derece önem teşkil eden bir durumdur. Her insanda mevcut olan süt dişleri arkadan çıkacak olan daimi dişlere zemin hazırladığı için temizliğine dikkat edilmeli ve çürümemelerine özen gösterilmesi gereklidir. Merak edilen Ortodonti branşı ise, kişilerin baş, boyun alanındaki iskelet sıkıntıları ile dişsel sorunların teşhis edilmesinde, teşhis edilen sıkıntının önlenmesi ve tedavisini üstlenen birim olduğu söylenebilir. Bu branşın uzman hekiminin prensibi, hastanın diş sisteminde bir bozukluk oluşmamasıdır. Bunun için alınan tüm önlemlere de genel anlamda Koruyucu Ortodonti adı verilmiştir. Ortodontik Problemler Neden Oluşur? Doğuştan gelen damak-dudak yarığı gibi iskeletsel problemler, diş gelişiminde geriliğe neden olmaktadır. Aileden geçiş yapan genetik problemler, kişilerde diş eksikliğine sebep olabilir ve bu durum Ortodonti muayenesinde belli olur. Sürekli kalem ısırma, parmak emme, dilin dişler arasında dolaşması gibi durumlar, dişsel yapıda bozukluğa yol açabilir. Süt dişlerinin erken kaybedilmesi gibi çeşitli etken nedenler kişilerin Ortodonti tedavisi görmesine neden olmaktadır.

PERİODONTOLOJİ

Dişlerde ve diş çevresinde bulunan dokuların sağlıklı ve sağlıksız durumlarını inceleyip, bu dokularda oluşan hastalıkların teşhisini ve tedavisini üstlenip, sağlıklı duruma getirilen dokuların sağlığının korunmasını hedefleyen diş hekimliği dalına tıp dilinde Periodontoloji denmektedir. Bu birimin uzman hekimleri, sağlıklı diş etinin açık pembe rengine sahip, yüzey görüntüsünün portakal görümünü andıran mat ve sert bir yapıya benzediğini ifade etmektedirler.

Diş Eti Hastalıklarının Sebebi Nedir?
Diş çürüklerine ve diş eti hastalıklarına neden olan ilk etken, dişlerin düzenli ve uygun şekilde temizlenmemesidir. Diş etinin dişle birleşme noktasında ve diş aralarında biriken mikroorganizmalar, mikrobiyal dental plak adı verilen birikintileri oluşturmaktadırlar. Dolayısıyla bu plaklar temizlenmediğinde, dişlerin çürümesine ve buna bağlı şekilde diş eti hastalıklarına yol açacaktır. Bu durumun yaşanmaması adına, kişiler düzenli olarak diş temizliği yapmalı ve diş arasında kalan yemek artıklarından kurtulmak içinse, diş ipi kullanmaları gereklidir.

Diş Eti Tedavisi Nasıl Yapılır?
Periodontal tedavide, hastanın yumuşak ve sert dokularındaki oluşan hastalık ile tahribatın iyileştirilmesi hedeflenmektedir. Dolayısıyla tedavinin ilk aşamasında diş dokusu çevresinde oluşan plaklar hekim tarafından temizlenir ve tedavinin ilk adımı tamamlanmış olur. Bu işlem az miktarda diş eti iltihaplarında etkili çözüm yolu olsa da ileri iltihaplanma durumlarında ise yapılacak olan periodontal operasyonu için hazırlık aşaması olmaktadır. Periodontal operasyonunu içeren hastalıklar, diş eti çekilmesi, diş eti büyümesi, çene kemiklerinin erimesine bağlı olarak diş ve diş eti boşluklarının oluşması gibi sıkıntılarda kemik tozu, membran gibi yardımcı biomateryallerin kullanıldığı cerrahi işlem olmaktadır. Hastalık kişinin sadece diş etlerini kapsıyorsa, büyüyen diş etleri kesilir ve ağız içinde uzaklaştırılır. Ancak hastalık derin dokulara ulaşıp, kemik erimesi yaptığında, diş eti kaldırılıp, iltihaplı doku temizlenir ve kemik yapısı düzeltilerek, yeni kemik oluşumu için yardımcı biometaryeller uygulanır. Ardından diş eti kemiği örtecek pozisyonda dikme işlemi yapılıp, doku iyileşmeye bırakılır. Yapılan operasyondan sonra dikişler 1-2 hafta içinde alınır ve hasta 3 ile 6 ay arala kontrole çağırılır.

HAREKETLi PROTEZLER

HAREKETLi PROTEZ NE DEMEKTiR? KAÇ TÜRLÜ HAREKETLi PROTEZ VARDIR?

Hareketli protez, hasta tarafından takılıp çıkartılabilen ve eksik dişlerin yerini tutan yapay bir aygıt demektir. Doğal dişlerin tamamının olmadığı vakalarda yapılanlara total protez denir. Bu tür protezler halk arasında takma diş olarak bilinir. Bazı ana dişlerin var olduğu bazılarının da çekilmiş olduğu durumlarda yapılan takılıp çıkarılabilir protezlere parsiyel protez denir. Parsiyel protezler ya klasik akrilik protezler şeklinde olur ya da iskelet protez diye adlandırılan tek parça dökümden yapılır. Bu tip protezler, ana dişlere bağlanan ve kroşe denilen tellerle tutuculuk sağlarlar. Bu tel tutucuların göründüğünü ve estetik olmadığını düşünen hastalara hassas bağlantılı estetik protezler de yapılabilir. Ana dişlerin tümünün çekilmesini gereken durumlarda, hasta dişsiz kalmak istemezse immediat protez denilen doğal dişler çekilir çekilmez hemen takılan protez türleri de vardır. iyileşme tamamlanıp dokular büzülünce bu protez uyumsuz hale gelir ve hastanın daimi protezleri yapılmaya başlanır. Son olarak ağızda varolan birkaç doğal diş veya kök üzerine, diş hekiminin yapacağı bazı özel hazırlıkları takiben uygulanan dişüstü protezler de vardır. Bu doğal diş veya kökler proteze tutuculuk ve stabilite sağlar.